Tarantino XX: La Colección 2012 en Blu-Ray

Todas las novedades del nuevo formato de alta resolución de audio y video.

por Fortunato » 14 Oct 2012, 18:35

Tarantino XX: 8-Film Collection

Imagen

A finales de año llegará a las pantallas de cine Django Unchained, la próxima película de Quentin Tarantino. Además, por esas fechas el director cumplirá 20 años de haber debutado como cineasta y para festejarlo se lanzará una edición conmemorativa de su trabajo.

Con motivo del lanzamiento de una prometedora colección para celebrar los 20 años del debút de Quentin Tarantino como director, Lionsgate y Miramax lanzarán un box especial dedicado al director. Los 10 discos blu-ray de la caja que conforma la Tarantino XX: 8-Film Collection, incluyen:

Reservoir Dogs
Pulp Fiction
Jackie Brown
True Romance (película escrita por Tarantino, dirigida por Tony Scott)
Kill Bill (Parte 1 y 2, se esperaba que en el paquete se incluyera la versión integrada de Kill Bill, conocida como Kill Bill: The Whole Bloody Affair, pero el rumor resultó ser falso.)
Death Proof
Inglourious Basterds

Imagen

Dos de los discos proporcionan jugosos extras y 5 horas de material inédito. Allí encontrarán una retrospectiva de algunos críticos sobre la filmografía de Tarantino, el documental 20 Years of Filmmaking, y una serie de sorpresas más... Los fans de Quentin de parabienes. La caja en cuestión estará a la venta en Estados Unidos el 20 de Noviembre...
En Amazon ya esta la pre-venta... ¿Cuántos de ustedes gastarán su aguinaldo?

FUENTES:
http://collider.com/quentin-tarantino-b ... xx/196024/
http://butacaancha.com/revisando-el-leg ... ollection/
http://monkeyzen.com/2012/10/tarantino-xx-collection

Saludos.
Fortunato.
Imagen
Música para molestar a tu vecino: MONSTROSITY -The Passage Of Existence- CD 2018
Fortunato
Usuario Sr. Junior

por tony_bennett » 14 Oct 2012, 19:37

Creo que los fans estaran de parabienes y 90 dolares no es algo tremendo. :-D
Imagen

Asi que te gusta el MP3....?
tony_bennett
Usuario Master

por Ser Supremo » 15 Oct 2012, 01:44

Hace un tiempo enganché los BRs de Pulp Fiction y Jackie Brown en aprox. 20 dólares de los de antes (los de 4.50) entre los dos. O sea, con 90 pesitos me hice de los mejores trabajos que dirigió este geek.
Con eso estoy cubierto hasta que Quentin dirija una tercera película que valga la pena coleccionar. :twisted:
Eso sí, me gustaría esa escena de Kill Bill en 1080p y a todo color, es la única razón por la que me guardaría otros 10 dólares para comprar esa parte de Kill Bill.
Alguno me dirá, pero si también tenés Grindhouse e Inglorious Basterds en Blu-Ray !!! .... bueno, las tengo por los extras, no por las películas.
Imagen Ser Supremo, ¡Si Señor!   (Yes Sir !)
Ego Button (Buscar mensajes del Ser Supremo)
Ser Supremo
Usuario Senior

por Fortunato » 16 Oct 2012, 21:05

Ser Supremo escribiste:Eso sí, me gustaría esa escena de Kill Bill en 1080p y a todo color, es la única razón por la que me guardaría otros 10 dólares para comprar esa parte de Kill Bill.
Alguno me dirá, pero si también tenés Grindhouse e Inglorious Basterds en Blu-Ray !!! .... bueno, las tengo por los extras, no por las películas.

No entiendo a que te referis con "esa escena de kill bill", lo decis por la versión de kill bill the whole affair??

Yo no tengo nada en blu ray de este este muchacho, apenas Inlgorious Basterds, Death Proof y Reservoir Dogs en los dvd de AVH, asi que en algún momento me gustaría conseguir este box. Ya es el tercero que tengo en la lista de deseos junto con el de Hitchcock y el de la Universal Monsters, el tema es que espero un tiempo hasta que bajen un poco más el precio, sino se me va el sueldo en estas porquerías y después me paso el mes a tostados de jamón y queso :mrgreen: .
Imagen
Música para molestar a tu vecino: MONSTROSITY -The Passage Of Existence- CD 2018
Fortunato
Usuario Sr. Junior

por tony_bennett » 17 Oct 2012, 01:13

Fortunato escribiste:...sino se me va el sueldo en estas porquerías y después me paso el mes a tostados de jamón y queso :mrgreen: .

jajaja.... A mi me pasa lo mismo con los vinilos en e-Bay y demas.... pago un monton de tarjeta y despues no puedo tomar ni un taxi cuando estoy muerto....

Yo tampoco entendi lo de la escena de Kill Bill.... ¿?... :shock:
Imagen

Asi que te gusta el MP3....?
tony_bennett
Usuario Master

por Ser Supremo » 17 Oct 2012, 16:17

Esta escena a color creo que solo existe en un DVD japonés que lo tengo en -R y me gustaría tenerla en 1080p.

[youtube]U0jw8zRiDmM[/youtube]
The Japanese cut, while only a little over a minute longer than the US cut, features not only a full color version of the "House of Blue Leaves" fight, but some quick new shots in the anime scenes as well as some alternate footage, most cut/altered to avoid an NC-17 rating:

The opening scene between The Bride and Vernita Green has two alternate angles shown when The Bride asks for a towel instead of keeping the overhead shot.
In the anime sequence, one of Boss Matsumoto's men has his face smashed into a wall twice, rather then just once.
In the anime sequence, when O-Ren Ishii kills Matsumoto and tells him to look at her face, she asks him to look at more facial features (nose, chin. etc.) to be recognized, and then before pulling the knife out, there is a close up shot of her moving the knife up his stomach and then finally pulling it out. There are a couple of close up shots of Matsumoto's face as he's dying as well that were eliminated from the US print and then a pan up shot of Matsumoto's blood covered and disemboweled body.
The "House of Blue Leaves" fight is not only in full color, but features about 9 new shots missing from the US print which include:
A close up of the first female Crazy 88 (Julie Manase) gargling blood after being pinned to a wooden pillar by a sword. This shot, while cut from the US version of Vol 1, showed up in the end credits of the US cut of Vol 2.
A shot of The Bride stabbing two Crazy 88s at once using her own sword as well as another Crazy 88's sword.
A ten foot high super backflip that The Bride executes before landing back down to pop out one of the Crazy 88's eyes. This shot appeared in the TV spot teaser, but disappeared soon after.
After The Bride pops out the one Crazy 88's eye, as another one charges at her screaming, she simply throws the eye into the attackers mouth, causing him to start to choke. The partially armless Sofie Fatale gives a follow up disgusted reaction.
A shot of another female Crazy 88 attacking only to get slashed in the throat and spraying blood everywhere.
The first appearance of the "Kid Crazy 88" (the one who gets spanked with the sword). In this shot, we now find out why he's missing a mask later on. As he's about to attack The Bride, she swipes his mask off. We see he's just a kid, and he gives the universal "don't hurt me" sign. The Bride has a look of shock on her face in realizing he's just a kid, so she grabs him, throws him across, knocking 3-4 Crazy 88 into a blood filled mini pool. This shot of the 3-4 falling, while cut from the US version of Vol 1, also showed up in the end credits of the US cut of Vol 2. Overall, this "mini scene" helps establish The Bride's look of surprise even more when she sees the young Crazy 88 the last time... and his follow up "don't hurt me" look even funnier.
A shot of a Crazy 88 getting slashed across the chest and spraying blood all over a wall.
When The Bride jumps onto the shoulders of one of the Crazy 88, after she slashes another one across the face, the Crazy 88 she's standing on tries to attack her from below. She parries the attack and cuts his hands off. The shot then cuts to the forward sommersault.
Since the fight is already in color, the close up "eye shot" of The Bride blinking is cut. Instead, the first part of the close up before she blinks is shown, however, at the point when she normally blinks, there is a replacement medium shot of her standing slightly fatigued and holding her sword out.
Finally, after the "House of Blue Leaves" fight, is the most infamous of the missing scenes and that is Sofie Fatale's extended "trunk interrogation" scene. After The Bride warns Sofie about cutting off something, instead of cutting back to Sofie in the hospital, The Bride is shown grabbing Sofie's arm and screams "GIVE ME YOUR OTHER ARM!". Sofie starts to panic, but then The Bride chops off her other arm, causing blood to splash onto the screen and Sofie begins screaming again.

Fuente: http://www.imdb.com/title/tt0266697/alternateversions

The Blu-ray contains only the American theatrical cut of 'Vol.1', in which the battle at the House of Blue Leaves switches from color to black & white. This is the only version of the movie that Buena Vista owns the rights to and is the only version the studio can (or will) release on home video. This will no doubt be greeted with disappointment by many fans. The Japanese theatrical cut (distributed by Universal in that country) remains in full color throughout that scene and has some additional small changes. Also, Tarantino has talked for years about releasing a consolidated cut of the two Volumes combined together into an edit called 'Kill Bill: The Whole Bloody Affair'. If that were ever to come to pass, rights would be owned by The Weinstein Company. Some mock-up DVD artwork made the convention circuit a couple years ago, but nothing ever came of it and there's been no sign of progress in the meantime.

Fuente: http://bluray.highdefdigest.com/293/killbillvol1.html
Imagen Ser Supremo, ¡Si Señor!   (Yes Sir !)
Ego Button (Buscar mensajes del Ser Supremo)
Ser Supremo
Usuario Senior

Volver a Películas en Bluray

• Buscar mensajes nuevos
  • Buscar temas sin respuesta